Sikojen huono kohtelu lihatiloilla on noussut tapetille eläinaktivistien julkistamien videoiden myötä. En ole yllättynyt siitä, että sikojenkin tilanne on kurja kun ajattelee, miten häpeällisesti siipikarjaa kohdellaan.
Maa- ja metsätalousministeriökin on huolestunut asiasta, mutta puhtaasti parjattujen sikaTUOTTAJAparkojen kannalta. Ministeriö onkin välittömästi päättänyt myöntää 250 000 euroa sianlihan imagon parantamiskampanjaan.
Hesarin keskustelupalstan ja muissakin medioissa esitettyjen kommenttien perusteella en suinkaan ole ainut, joka on esittänyt ilmiselvän kysymyksen: miksi IHMEESSÄ ei tuota rahaa ole ohjattu sikojen olojen parantamiseen? Nyt, kun imagokampanja on etukäteen kuluttajien tiedossa ja soraääniäkin narisee pilvin pimein jo tässä vaiheessa, miten kampanja edes voisi onnistua?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti