Fazer yrittää taas tunkea gourmetsuklaamarkkinoille. Aiemmassa postauksessani narisin ostajien harhauttamisesta mainoslausein ja hienoin paketoinnein. Fazer on aiemminkin kunnostautunut harhaanjohtavassa markkinoinnissa tuodessaan kauppoihin pitkulaiset "gourmetsuklaat" jotka sisälsivät mm. basilikaa. Niissäkin kuitenkin käytettiin suurta määrää lisäaineita, feikkiaromeja ja sokeripitoisuus oli korkea.
Nyt sitten ovat vuorossa Nordic Gourmet -brändinimellä markkinoitavat "luksussuklaat". Feikkiaromeja, tolkuton sokeripitoisuus, huonolaatuinen kaakaomassa. Erityisesti puolukkaversio karmi selkäpiitä. Miksi niihin piti pistää hilloa silkan marjan sijasta? Saa niistä tykätä, ei siinä mitään, mutta mielestäni markkinointi on harhaanjohtavaa. Tuotteet eivät millään tasolla eroa minkään muun karkkipuljun halvoista tusinakonvehdeista vaikka kuinka foliota olisi paketissa. Esim. virolainen Kalev on onnistunut vastaavissa tuotteissaan paremmin ja innovatiivisemmin, ilman huuhaamarkkinointia.
Kun siellä Cloetta Fazerillakin ymmärrettäisiin, että laatusuklaa syntyy oikeista raaka-aineista kikkailun sijasta...
aiheellista murinaa. Hinnathan noilla ovat aivan järjettömät laatuun nähden. Pakkaukset on kyllä nättejä :/
VastaaPoistaHalpahallien laareissa noitakin myydään taas jossain vaiheessa 3kpl/2e tjs., kun eivät mene normikaupassa kaupaksi. Eikä ole eka kerta. Hölmön hommaa.